Asociația Principele Constantin Brâncoveanu Educație și Civilizație

Activități APCBEC 2017

Asociația Brâncoveanu s-a înființat cu scopul de a asigura accesul la educație pentru copii instituționalizați sau defavorizați social, asigurând-le accesul la educație formală și non formală și creându-le oportunitatea de a se integra alegând meseria potrivită interacționând cu diferite activități, de a avea acces la educație prin călătorie și prin materiale educative.

Astfel, pentru final de decembrie ne-am propus să le facem copiilor o surpriză, dar în același timp să îi ajutăm să învețe lucruri noi prin joacă și călătorie, organizând o excursie la București pentru copii defavorizați din Centrului de plasament de la Secăria și Centrului Rezidențial de tip familial din Brebu. Obiectivele pe care no am ales să le vizităm au avut rolul unei educații interactive și aplicate vizitând : Muzeul Național de Istorie Naturală “Grigore Antipa”, Muzeul Național de Geologie, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale”, la finalul zilei vizionând o comedie dell’arte la Sala Ileana Berlogea a UNATC.

Conform calendarului, luna decembrie este considerată prima din anotimpul iarnă, dar ultima din an, și este totodată numită luna cadourilor și a dorințelor. Astfel, duminică, 17 decembrie 2017, voluntarii APCBEC s-au întâlnit dis-de-dimineață în Piața Victoriei cu copiii din Centrul de plasament de la Secăria și Centrul Rezidențial de tip familial din Brebu. După ce s-au dezmorțit relativ repede după drumul Prahova-București, cei mici împreună cu echipa APCBEC au început să parcurgă traseul cultural bine pus la punct din această zi.

Prima oprire a fost la Muzeul Național de Istorie Naturală “Grigore Antipa”, unde ochii micuților s-au bucurat de impresionantele colecții științifice aflate aici. Am făcut un salt în timp datorită dioramelor cu fauna trecută și prezentă a României, ne-am întâlnit cu toate vieţuitoarele din lumii, de la un urşii polari şi focile de pe gheţurile Polului Nord până la pumele din jungla sud americană, lemurienii din Madagascar sau ornitorincii din Australia. Am mers pe lângă diferite roci şi minerale, insecte și ne-am întâlnit cu uriaşii mărilor, care ne-au condus până la zona dedicată astronomiei. Ajunși la finalul călătoriei, ne-am îndepărtat de fascinantul muzeu cu pași repezi spre locul stabilit de către echipa APCBEC pentru a luat masa de prânz.

A doua oprire din traseul nostru cultural a fost la Muzeul Național de Geologie, ghidul ne-a împărtășit istoricul muzeului și ne-a purtat în cele 22 de săli special amenajate pentru vizitare, lăsându-ne să admirăm în voie remarcabile colecții mineralogice, petrografice și paleontologice.

Ultima noastră oprire a avut loc la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” din București, strada Matei Voievod, nr. 75-77. Astfel, micuții noștri au ascultat atenți detaliile date de către persoana acreditată din cadrul facultății și bineînțeles cei mai viteji dintre ei, punând întrebări pertinente fiecare și-au imaginat că într-o zi vor putea fi studenți la această facultate interesantă. Iar pentru că faptele bune nu se opresc aici – drept recompensă pentru interesul acordat acestei vizite, am primit bonus - dreptul să vizionăm spectacolul commedia dell’arte „Slugă la 5 stăpâni”, jucat în Sala Ileana Berlogea – UNATC.

Ziua minunată a trecut și traseul nostru cultural din București a luat sfârșit! Obosiți, dar încântați de toate informațiile acumulate în decursul acestei zile, mezinii familiei APCBEC și-au luat rămas bun de la membrii APCBEC, întorcându-se în comuna Secăria, respectiv Brebu, județul Prahova.

La această activitate au participat atât copiii Centrului de plasament de la Secăria și Centrului Rezidențial de tip familial din Brebu împreună cu îngrijitoarele celor două centre, cât și voluntarii Asociației Principele Constantin Brâncoveanu Educație și Civilizație.

Asociația Principele Constantin Brâncoveanu Educație și Civilizație (APCBEC) își propune să sprijine, prin activitatea sa, copiii și tinerii defavorizați social, cu acces limitat la educație și cultură.